Lütfen Anasayfa için Tıklayınız >>>
ANASAYFA SSS ÇEVRE KÜTÜPHANESİ BASIN ODASI BASIN ODASI KVKK İLETİŞİM Lütfen TEMA Facebook Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Twitter Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Youtube Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen Sayfası için Tıklayınız >>> ENGLISH
Anasayfa Duyurular
Basın Açıklamaları
Bizden Haberler
İşbirliklerimiz
Takvim
Lütfen TEMA Twitter Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Facebook Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Youtube Sayfası için Tıklayınız >>>
Uzman aşıcı ve budamacılarla fıstığımız daha bol olacak
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı’nın Fıstığımız Bol Olsun Projesi tüm hızıyla sürüyor

Uzman aşıcı ve budamacılarla fıstığımız daha bol olacak

Nestlé DAMAK, TEMA Vakfı ve Antepfıstığı Araştırma Enstitüsü iş birliğiyle 2011’den bu yana sürdürülen Fıstığımız Bol Olsun Projesi kapsamında, Uzman Aşıcı ve Budamacı Eğitimleri’ni tamamlayan 67 kursiyere sertifikaları Gaziantep Üniversitesi’nde düzenlenen törenle verildi.

Nestlé Türkiye Çikolata Grubu Genel Müdürü Oben Akyol törende yaptığı konuşmada “Türkiye için önemli bir değer olan Antep fıstığı üretimini daha verimli hale getirme düşüncesi, Fıstığımız Bol Olsun projesinin çıkış noktası idi. Fıstığımız Bol Olsun Projesi ile çiftçilerimiz, bölgemiz ve ülkemiz için değer yaratmayı başardığımız için çok mutluyuz. Elde ettiğimiz başarılı sonuçlar gelecek için bizi daha da heyecanlandırıyor” dedi.

TEMA Vakfı Genel Müdürü Doç. Dr. Barış Karapınar ise, "Proje sahalarında görülen en büyük eksiklik olan budama ve aşılama konularında daha fazla uzmanın yetiştirilmesiyle hem üreticinin gelir düzeyini ve ürünün kalitesini artırmayı hem de yörede istihdam olanağı yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.

Dünyanın ilk Antep fıstıklı çikolata markası Nestlé DAMAK, TEMA Vakfı ve Antepfıstığı Araştırma Enstitüsü iş birliğiyle Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırmak ve sürdürülebilir üretimle bölgenin refahına katkı sağlamak amacıyla hayata geçirilen “Fıstığımız Bol Olsun” projesinin ikinci aşaması da başarıyla sürdürülüyor.

Projenin 5 yıl sürecek ikinci aşamasında 2015 yılı için planlanan çalışmalar çerçevesinde Gaziantep’in ilçesi Şahinbey Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü ile bölgedeki çiftçilere ve diğer ilgililere yönelik olarak ortaklaşa düzenlenen “Uzman Aşıcı Eğitimi” ile “Uzman Budamacı Eğitimi” tamamlandı. Projenin, fıstık üretiminin sürdürülebilirliğinin sağlanması yönündeki önemli aşamalarından biri olan “Uzman Aşıcı Eğitimi”ni tamamlayan 27, “Uzman Budamacı Eğitimi”ni tamamlayan 46 kursiyer sertifika almaya hak kazandı. Sertifika almaya hak kazanan kursiyerler için Gaziantep Üniversitesi’nde bir tören düzenlendi. Törene, Nestlé Türkiye Çikolata Grubu Genel Müdürü Oben Akyol, TEMA Vakfı Genel Müdürü Doç. Dr. Barış Karapınar’ın yanı sıra Gaziantep Vali Yardımcısı Turgay Ergin, Gaziantep Üniversitesi Genel Sekreteri Ercan Eroğlu, Antepfıstığı Araştırma Enstitüsü Müdürü Dr. Nevzat Aslan, Oğuzeli Gıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Seyit Ahmet Pınar, Nizip Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Mustafa Yorgancı, Şahinbey Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürü Salih Erdemci, Oğuzeli Ziraat Odası Başkanı Hüseyin Özer, Karkamış Ziraat Odası Başkanı İdris Bozkurt, Gaziantep Program Formatörü Ebru Zorkirişçi ve TEKNO-TAR yetkilisi Hüseyin Akay, Gaziantep Üniversitesi Genç TEMA gönüllüleri ve kursiyerler katıldı.

“Projeyi çikolata ile fıstığın efsanevi aşkı DAMAK gibi aşkla sürdürüyoruz”

Nestlé Türkiye Çikolata Grubu Genel Müdürü Oben Akyol törende yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Nestlé 100 yılı aşkın bir süredir Türkiye’de bulunuyor ve yaklaşık 90 yıldır Türkiye’de çikolata üretiyor. Türkiye’nin ilk çikolata üreticilerinden biri olarak bu ülkeye ve bu topluma katkıda bulunmak bizim için çok önemli. Bu nedenle Nestlé olarak DAMAK markamız adına TEMA Vakfı ile 4 yıl önce başlattığımız “Fıstığımız Bol Olsun” projesi de çok önem verdiğimiz ve titizlikle sürdürdüğümüz bir çalışmadır.”

Fıstığın sürdürülebilirliğinin sağlanması yönündeki önemli aşamalarından biri olan Uzman Aşıcı ve Uzman Budamacı eğitimlerini başarıyla tamamlayarak sertifika almaya hak kazanan kursiyerleri kutlayan Akyol, sözlerine şöyle devam etti: “Fıstığımız Bol Olsun projesinin çıkış noktası, Türkiye ve DAMAK için bu denli önemli olan Antep fıstığını daha verimli hale getirme düşüncesiydi. Türkiye, Antep fıstığı üretiminde dünya sıralamasında İran ve ABD’nin ardından üçüncü sırada bulunuyor. Türkiye'nin Antep fıstığı üretim potansiyeli, bugün üretilebilenden daha fazlasını üretmeye uygun. Bu potansiyelin değerlendirilmesi durumunda Antep fıstığı yetiştiriciliğinin uluslararası düzeye çıkartılmasının mümkün olduğunu düşünüyoruz. Çikolata ile fıstığın efsanevi aşkı olarak nitelediğimiz, Nestle çikolatası ile taptaze Türk fıstığının buluşması olan Nestle DAMAK adına başlattığımız Fıstığımız Bol Olsun Projesi bu nedenle büyük bir aşkla sürdürdüğümüz bir kurumsal sorumluluk projesidir. Fıstığımız Bol Olsun Projesi ile çiftçilerimiz, bölgemiz ve ülkemiz için gerçek bir katma değer üretmeyi başardığımız için çok mutluyuz. Elde ettiğimiz başarılı sonuçlar gelecek için bizi daha da cesaretlendirdi.”

"Antep fıstığı üretiminin sürdürülebilir yönetimi için eğitimler veriyoruz"

Törende konuşma yapan TEMA Vakfı Genel Müdürü Doç. Dr. Barış Karapınar, Anadolu topraklarında yetişen en nadide tarım ürünlerinden biri olan Antep fıstığının Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olduğunu aktardı. DAMAK iş birliğinde hayata geçirdikleri, Fıstığımız Bol Olsun projesi ile  toprağı ve çevremizi koruyan sürdürülebilir Antepfıstığı üretimiyle kalite ve verimi artırmayı, sürdürülebilir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlamayı amaçladıklarını vurgulayan TEMA Vakfı Genel Müdürü, "Antep fıstığı yetiştiriciliğiyle uğraşan çiftçilere uygulamalı eğitimler ve danışmanlık hizmetleri veriyoruz. Antep fıstığı yetiştiriciliğinde bilim temelinde şekillenen doğru uygulamaların bölgede yaygınlaştırılmasıyla üreticilerin daha fazla kazanç sağlayacağına inanıyoruz" dedi.

TEMA Vakfı'nın "Umut Yeşertiyoruz" sloganı ile canlılara yaşam sunan, başta topraklar olmak üzere tüm doğal varlıkların korunması için çalışmalar yaptığını ifade eden Karapınar, bu felsefe ile hayata geçirilen proje ile Antep fıstığının yetiştirildiği bahçelerin sürdürülebilir yönetimini hedeflediklerinin altını çizdi. Sürdürülebilir yönetimi gerçekleştirebilmek için üreticilere yeni nitelikler kazandırılması bilinciyle eğitimler vermeye başladıklarına değinen Karapınar, "Uzman Aşıcı ve Budamacı eğitimlerimizi alanlar, doğru budama ve aşılama yöntemlerini öğrenerek Antep fıstığı üretimde yaşanan sorunlara çözüm getirebilecek niteliğe sahip oldu. Üreticilerimiz artık Antep fıstığının verim ve kalitesinin artırılmasına direk olarak katkı sağlayabilecek. Bu sebeple bugün burada sertifika alan kursiyerlerimizi kutlarım. Sizlerin, gelecekte deneyimlerinizi paylaşarak, sürdürülebilir Antep fıstığı üretiminde kilit bir rol oynayacağınızı düşünüyorum. Projenin uygulanmasında bizlere destek veren tüm kurumlara ve emeği geçen herkese teşekkür ederim" dedi.

Nestlé DAMAK ile TEMA Vakfı’nın 2011 yılında başlattığı, Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırmayı amaçlayan Fıstığımız Bol Olsun projesinin birinci etabında ağaç başına verimlilikte yüzde 49 artış sağlanırken, çıtlama oranında yüzde 24’lük artış sağlanmıştı. Komşu bahçelere göre verim artışı dekar başına ortalama yüzde 123 olarak gerçekleşen projenin 5 yıl olarak planlanan ikinci etabında ise en önemli hedef daha fazla sayıda çiftçiye ulaşmak.

 

Nestlé Hakkında:

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin temelleri 1867 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında atılır. Kimyager olan şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını geliştirir. Farine Lactée” (sütlü un) ismi verilen bu ilk Nestlé ürünü, şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.

Nestlé,  149yılda yeni ürünler, yeni kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500’e yakın fabrikası 339,000 çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.

4 kıtada 34 merkezde 5000 kişilik bir ekiple AR-GE çalışmaları yürüten Nestlé ve  AR-GE’ye her yıl yaptığı 1,7milyar doların üzerindeki yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında lider konumdadır. 1909 yılında,  ülkemize giren Nestlé Türkiye’nin en köklü gıda firmalarındandır.  1927’de Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé,  bugün 12 kategoride 800‘ ün üzerinde  ürünü ve 50‘ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir. Üretimini Bursa Karacabey ve Bursa Kestel’deki fabrikalarında gerçekleştiren, Nestlé Türkiye’de satılmakta olan ürünlerinin %92’sini Türkiye’de  üretmektedir. 105 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Nestlé bugün 3500 kişiye doğrudan, 5000’in üzerinde kişiye  dolaylı olarak istihdam sağlamaktadır. Nestlé, Türkiye’deki üretim üssünden başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere bölge ülkelerine ihracat gerçekleştirmektedir.

www.nestle.com.tr |www.facebook.com/NestleTurkiye

 

TEMA Vakfı Hakkında

TEMA Vakfı topraklarımızı tehdit eden erozyon ve çölleşme ile mücadelede toplumsal duyarlılığı ve farkındalığı arttırmak, toprağa sahip çıkmak, koruyucu çözümler üretmek, doğal varlıkları korumak ve bu mücadelenin devlet politikası haline gelmesine katkı sağlamak amacıyla çalışan gönüllü bir kuruluştur. Ülke genelinde 570.000’i aşkın gönüllüsü vardır. Bugüne kadar Mera ve Toprak yasalarının kanunlaşmasına destek sağlamış, doğa koruma adına açtığı müdahil olduğu 220 davanın 101’ini kazanmış, 13,5 milyon fidan ve 700 milyon meşe palamudunu toprakla buluşturmuş, 60’tan fazla kırsal kalkınma, koruma, biyolojik çeşitlilik ve ağaçlandırma projesini hayata geçirmiştir. TEMA Vakfı, 2012 yılında Birleşmiş Milletler Çölleşmeyle Mücadele Sekretaryası önderliğinde Dünya’da ilk kez verilen Yaşam İçin Toprak | Land for Life ödülünü almıştır. TEMA Vakfı okul öncesinden liseye kadar eğitim sisteminin her basamağı için doğa eğitim programları geliştirmekte ve tüm ülke çapındaki temsilci ve gönüllüleri aracılığıyla uygulamaktadır. Bu kapsamda Minik TEMA, Yavru TEMA, Ortaokul TEMA ve Lise TEMA eğitim programlarını geliştirerek uygulamaya devam etmektedir. Ayrıca TEMA Vakfı, özel sektör çalışanlarına yönelik Yeşil Yaka, yerel yönetimler ve kadınlar için ekolojik okuryazarlık programlarını hayata geçirmektedir.

Lütfen Uluslarası İşbirlikleri için Tıklayınız >>>

Halaskargazi Mah.Halaskargazi Cad.No:22 Kat:5-6-7 
34371 Şişli | İstanbul

Tel: 0 (212) 291 90 90 | Fax: 0 (212) 284 95 93